Nieuwe duiktrap Zeelandbrug bevalt?!

8 September 2010

De nieuwe duiktrap bij de Zeelandbrug wordt veel gebruikt. Ofschoon duikend Nederland nu vele meters moet omlopen in vergelijking tot de oude ingang aan het zilte sop, maakt een meerderheid gebruik van de gladbetonnen treden. Slechts een handvol diehards neemt nog de oude ingang met het vertrouwde touw. Of is nog niet iedereen op de hoogte van het bestaan van de tweebaans roltrap naar het zout? Want dat het kan rollen wordt duidelijk als je met je duikspulletjes staat te glibberen op het spekgladde algenbeton. Wellicht had de aannemer het oppervlak wat kunnen opruwen?
Desondanks is SdO tevreden met deze duiktrap. Minder tevreden zijn wij met hardnekkige geruchten dat RWS de duiktrap als een cadeau aan duikend Nederland zou hebben aangeboden. RWS geeft geen cadeaus; alle ?verbeteringen? bij de Zeelandbrug, inclusief ?het rif? dat de staalslakken deels afdekt, zijn het resultaat van keihard pressie uitoefenen door SdO, NOB en andere betrokken clubs. Zonder inzet van genoemde clubs zou het boegbeeld van duikend Nederland een staalslakkenvlakte zijn, waaraan nog geen traptrede besteed zou hoeven te worden.