Stichting de Oosterschelde bestaat vijf jaar (2009-2014)

13 October 2014

Aanstaande woensdag 15 oktober is het vijf jaar geleden dat Stichting de Oosterschelde werd opgericht bij de notaris te Zierikzee.

Het besluit om de stichting in het leven te roepen werd al op 14 september 2009 genomen in Café Stevens aan de Nieuwmarkt te Amsterdam.

De directe aanleiding voor de oprichting van 'de blauwe club' lag in het besluit van Rijkswaterstaat om grote hoeveelheden hoogovenafval aan te wenden bij de vooroeververdediging in de Oosterschelde.

Stichting de Oosterschelde maakt zich sterk voor een schone en duurzaam beheerde Oosterschelde, waarin plaats is voor recreatie, duiksport, schelpdierteelt en (sport)visserij. Duurzaamheid dient daarbij de leidraad te zijn. De stichting vraagt maximale aandacht voor de onderwaterwereld en stelt dat deze veel hoger op de agenda van de diverse terreinbeheerders moet staan.

Stichting de Oosterschelde constateert dat de onderwaterwereld serieuzer wordt genomen, maar erkent dat er nog een lange weg te gaan is! Wij danken de personen en organisaties die zich met ons blijvend inzetten voor de Oosterschelde en het belang van de prachtige onderwaterwereld!